Görmedin mi Allah nasıl bir örnekleme yaptı:
Güzel söz ,kökü yerde ,dalları gökte olan bir ağaca benzer.
O ağaç Rabbinin izniyle yemişlerini her zaman verir.
Allah insanlara böyle örnekler verir ki ,düşünüp ibret
alabilsinler.
İbrahim
24.25.
Lokman hekim'den
Ya iyilik, güzellik fidanlığı; ya kötülük, bozgunculuk bataklığı.
İnsan nasıl işletirse dil madenini, öyle süsler, donatır ömür ağacını.
Ve nasıl besleyip donatırsa öyle ürünlerle donatır kalp toprağını.
Dil ve kalp, ya kötülükler yuvası, kumkuması, ya iyilikler-güzellikler ovası.
Hani, Lokman Hekim, bir çırağıyla ava çıkmıştı, uzun yoldan evine
döneceği sırada bir kabile reisi bu meşhur hekimi misafir etmek
istedi.
Lokman Hekim, nasıl beden dilinden anlıyorsa öyle de gönül ve ruh
dilinden anlıyordu. Kırmadı kabile reisini. O gece misafir kaldılar.
En semiz koyunlardan biri kesildi. Yemek için harekete geçildi.O
sırada Lokman Hekim, çırağını imtihan etmek istedi:
- Getir bakayım bana koyunun en temiz iki organını.
Çırak gitti koyunun kalbini ve dilini getirdi.
Lokman:
"Aferin!" dedi, tam isabet. Bir canlının en temiz iki organı kalbi ve dilidir."
Yediler, içtiler, şükrettiler.
Sabah olduğunda da her misafirin yaptığı gibi, yola revan oldular.
Ne var ki yol kısa değil, Lokman aslında ava çıkmış gibi görünüyor;
ama bu av sıradan bir yiyecek bulma avı değil. Hekimlik yolunda yeni
bitkiler, ilaçlar bulma yolculuğu...
Akşama yakın bir saatte bir başka kabile reisi de Lokman Hekim'e
misafir olması için ısrar etti. İmkân varsa, davete icabet etmeli.
Lokman Hekim de öyle yaptı. Yine akşam ve daha semiz bir koyun
kesildi. Bu seferki imtihan daha zorluydu.
Lokman, çırağına: "Haydi şimdi de koyunun en pis iki organını getir bana." dedi.
Çırak gitti, bir süre sonra yine kalp ve dille dönüp geldi.
Uzattı kalp ve dili Lokman Hekim'e.
"İşte efendim, dedi, bir canlının en pis iki organı."
Lokman: "Aferin dedi, sen sadece görünen, duyulan bilgilerle değil;
aynı zamanda marifetle de donatmışsın kendini.
Gerçekten de kalp ve dil, bir canlının hem en temiz, hem de en pis
organlarıdır. Dil ve kalp dedikodu, fitne kaynağı haline gelmişse hem
sahibini yer bitirir, hem de çevresinde tahribatlara yol açar.
Kısacası, şer için işlese, kötülükler, tahribatlar kaynağı olur. Ama
aynı organlar hayır için işlese, güzellikler, iyilikler merkezi olur.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
6 yorum:
Mistik mistik diyorsun.
Takdir sizlerin :)
hem mistik, hem realist desek ?
bence olur !
Her mistisizm bir realizm içerir demeye gerek yoktu.
Alındık galiba :)
sitem mi oldu bu şimdi ?
Ben ve alınmak aynı karede mümkünü olmayan şeyler sınıfındadır söz aslen şöyleyorumu yazarken bir yandan da bir yazı yazıyordum ve cümlenin içinden devrildi...
Her mistisizm bir realizm içerir demeye gerek yoktu.
Her mistisizm zaten bir realizm içermektedir bu yüzden ben hem mistik hem realistik demeye gerek duymadım.
Piki !
sorun yok o zaman.
Ama bilirsin ki ,birçok insan bunu karıştırıyor.Sanki mistizmi gerçek değilmiş gibi algılıyor.
Bu noktada karsındakinin nasıl algıladığını bilmemekten dolayıdır ki,
realizmi belirtme gereği duymuşum herhalde.....
Yorum Gönder