4 Aralık 2008 Perşembe

ADAM GİBİ ADAM OLMAK

ASLINDA OYLE SİİR MERAKLISI BIR İNSAN HİÇ OLMADIM .AMA BAZEN OYLE SİİRLER OLUYORKİ KAYITSIZ KALMAK İMKANSIZ....ASAGIDAKI RUDYARG KİPLİNGİN SİİRİDE ONLARDAN BİRİ VE ONU SEVGİLİ KIZKARDESİME HEDİYE EDİYORUM...


ADAM GİBİ ADAM OLMAK....

çevrende herkes sasırsa bile
bunu da senden bilse,
sen aklı basında kalabilirsen eger
herkes senden kusku duyarken,
hem kuskuya yer bırakır
hem kendine güvenebilirsen eger
bekleyebilirsen usanmadan
yalanla karsılık vermezsen yalana
kendini evliya sanmadan,
kin tutmayabilirsen kin tutana.
unutmayabilirsen halkı,krallarla gezsende
dost da, düsman da incitemezse seni
ne küçümser,nede büyütürsen çevreni
her saatin her dakikasına
emegini katarsan alın terine
düslere kapılmadan,düs kurabilir
yolunu saptırmadan ,düsünebilirsen
ne kazandim diye sevinir,
ne kaybettim diye yerinirsen
ikisinede önem verebilirsen eger
söyledigin dogruyu büken ,
düzenbazlar kandırabilir saflarını diye
dert etmezsen.
önem verdigin isler bozulsa bile yılmaz ve
bir yazı turada yitirsen bile
yitirdiklerini dolamazsan diline
yüregine ,sinirine dayan diyecek
direncinden baska birsey kalmasa bile...
herkesin birakıp gittigi noktada
sen dayanabilirsen tek basına.
hakcasına bölüsürsen vijdanındaki adaleti
herseyiyle dünya önüne serilir
korktugun yerde el öpmez,
hükümran oldugun yerde ezmezsen ,
adam oldun demektir.
hemde ADAM GİBİ ADAM.....

1 yorum:

filiz dedi ki...

saol huriscim de... tum bunlari yapsak, yapabilsek degisen ne olacak ki? ben adam olmusum, sen adam olmusun ne yazar? kac yazar? zaten issiziz iyice "issiz adam" olacaz - mi? bilemedim, kafam karisti :)