2 Nisan 2009 Perşembe

TEMEL

> Temel İtalya'da Fiat fabrikasında çalışan bir
> işçi...
> O zamanki Sovyet lideri Krusçev resmi bir ziyaret için
> İtalya'ya gelmiş.
> Programda Fiat tesisleri de var.
> Fabrikanın tezgâhları arasında dolaşırken Temel'e
> rastlamış. Herkesin
> gözü önünde ''Vay Temel...'' diye
> sarılıp kucaklaşmış.
> Orada ayaküstü sohbet etmişler. Tüm protokol bu
> dostluktan şaşkın...
>
> Konuk gittikten sonra patron Temel'i çağırıp,
> Krusçev'i nereden tanıdığını sormuş.
> Temel 'Hiiç' demiş.
> ''Ben eskiden komünisttim.. . 1 Mayıs
> kutlamaları için parti beni
> Moskova'ya göndermişti. Orada
> tanışmıştım.''
>
>
> Olay unutulmuş.
>
> Üç beş ay sonra bu kez Amerika Başkanı Nixon gelmiş
> İtalya'ya.
> Yine aynı program ve fabrika ziyareti.
> Tezgâhların arasında''Vay Temel. Vay
> Nixon.'' muhabbeti...
> İyice meraklanan patron ziyaretten sonra Temel'i yine
> çağırtmış.
> Soru da cevap da aynı;''Bir ara Am erika'ya
> göç etmeye kalkıştım. New
> York'ta başım polisle belaya girdi. Bu Nixon o zaman
> çiçeği burnunda
> bir avukattı. Beni o savunmuştu.''
>
> Olay bu kadarla kalsa iyi.
> İki ay sonra Fransa Başkanı De Gaulle ziyaretinde de
> aynı manzara
> yaşanınca Patron Agnelli derin bunalımlara girmiş.
> Kendisini tanıyan yok. Yanında çalışan Temel'in
> uluslararası çevresi var.
> - De Gaulle'ü nereden tanıyorsun?
> - Nazilere karşı Paris'te yeraltı savaşı
> yapıyorduk... Özel kuryesiydim.
> - Sen herkesi tanır mısın?
> -Evet, hemen hemen... Patron iyice hırslanmış.
> - Neredeyse Papa da arkadaşım diyeceksin.
>
> Temel gülmüş.''Tabii. Yakın
> arkadaşımdır.''Çıldırma noktasına gelen
> Agnelli haykırmış :
> - İspatla... İspatlayamazsan kovarım...
>
> Temel :
> - Tamam, bu pazar ayininde Vatikan meydanında olun. Papa
> balkondan
> halkı takdis ederken ben yanında olacağım.
> Patron pazarı iple çekmiş. Vatikan'da Papayı
> bekleyen kalabalığın
> arasına karışıp beklemeye başlamış. Bir süre sonra
> Papa balkona
> çıkmış. Yanında Temel...
> Kalabalığa bakıp, patronunu bulmaya çalışıyor.
> O sırada bir kargaşa olmuş. Biri bayılmış. Temel
> bayılanın kendi patronu olduğunu görünce
> Papaya''Bana müsaade' deyip
> meydana koşmuş.
> Agnelli yerde yatıyor.
> Bir iki kişi de ayıltmaya çalışıyo r.
> Temel çevresindekilere,''Bu benim patronumdur; ne
> oldu?''diye
> sorunca biri cevap vermiş :
>
> - Siz Papa ile balkona çıktığınızda bunun önünde
> iki Japon turist
> vardı. Japonlardan biri senin patronuna döndü.
> 'Şu sağdaki bizim Temel, ama yanındaki kim?'diye
> sorunca seninki düşüp bayıldı.
>

Hiç yorum yok: