15 Kasım 2009 Pazar

ne okusak?

Merheba arkadaşlar,
Son zamanların moda akımı hırsızlık olaylarından biri benim evimde rücü ettigi için
pek blog yazılarıma ilgilenemiyorum bilgisayarsız pek mümkün degil tabi:)
Şimdi hazır bilgisayar bulmusken biraz kitaplardan bahsedelim ne dersiniz?
ne okusak derseniz benim naçizane tavsiyelerim :
Gerrilim severlere elbet üstat
Granje dan koloni
Tess Gerritsen den günahkarı önerebilirim.
film tadında bir roman olarakta
metal fırtına serisinin burak turna kolu 5 inci sini çıkarmış.
bilmeyen varsa küçük bir anekdot
metal fırtına 1 Orkun uçar ve Burak turna birlikte yazdılar,
daha sonra metal fırtına 2 yi yazdılar.
Bu ikinci kitaptan sonra her iki yazarda seriyi yani 3.4. ayrılarak yazdılar
yani farklı sekillerde ..bana sorarsanız ben Orkun Uçar ı daha zevkime uygun buluyorum.
ama Burak Turnada kötü degil.
bu metal fırtına 5 de iki saatlik güzel bir akasiyon filmi tadında okuyabilirsiniz.

arastırma kitabı sevenlere soner yalçının son kitabI

Bu dinciler o bizim müslümanlara benzemiyor adlı kitabı önerebilirim.
Soner Yalçın herzamanki üslubuyla ,şu anda oldukça üzerinde düsünülmesi gereken
toplumsal meseleyi elinden geldigince güzel incelemiş.

Birde malum çok popüler olan bir kitap aşk Elif Şafaktan bahsedeyim.
Neden bilmem ama Elif Şafak bana samimi gelmeyen bir yazardır ve okumam.
bir dostumun ısararlı ricasıyla okudum.
Esasında konu olarak Mevlana ve Tebrizinin hikayesi olduğu için romanda onların ilişkilerinin oldugu bölümler güzel zaten gerçekler oldugu için daha önce den bu konuda okudugunuz kitaplar varsa doyurucu olmayacaktır.
Ama rumiyle hiç ilgilenmemiş biri için bu kitap iyi bir baslangıç olabilir.

Gelelim varolusu sorgulayan kitaplarımıza..
bu güne kadar okudugum bu inasnın iç yolculugunu sorgulayan kitaplardan
Günümüzün diliyle en iyi ifade eden kitap
sprütüel ögretmen olan Eckhart Tolle nin varolmanın gücünü herkese tavsiye edebilirim.
Özllikle insan egosu üzerine olan arastırmalı çözümleri en basit okuyucunun bile anlayabilecegi sekilde gözler önüne sermiş herkes okumalı diyorum.

Birde diger yazarımız var
Mirzakarim Norbekov oda varolussal kitabını olduça matrak ,hatta biraz insanların
körlükleriyle gayet nükteli bir sekilde eglenceli tarzda yazmış okunabilir kesinlikle.

diger yazarımız R .şanal ise
kuantum ve kuran ruhsal ve manevi yol arayanlara tavsiya ederim .

Birde tanrılar okulundan bahsedeyim yazarını hatırlamadım şu an bu dili agır
derin okuyuculardan degilseniz hiç bir sey anlamazsınız ,hatta sıkılabilirsiniz.

Fakat okudugum bütün bu varolussal kitapların ,
hepsinin sasırtıcı derecede Kuran la örtüstügünü söylemek eger Kuran incelemesi
yapmamıs biriyseniz size ütopik gelecek .

Ve şunuda söyleyebilirim günümüzdeki yazarların çabasını takdir etmekle birlikte,
Mevlana nın,Yunus emre nin,ve taririmizdeki kıymetli diger yazarların bunları neredeyse 800 sene önce görmüş olması sasırtıyor beni.

Simdiki uzmanların çogunun bunların üstünde pek bir sey çıkarabileceklerini
umut etmiyorum.aslında cevaplar yıllardır elimizde çoguuz dogru okuyamıyoruz
sorun sadece bu ve bu kadar basit.


Eh madem bu kadar edebiyat yaptım artık noktamı koyayım.

Günlerden bir gün insan virgülü kaybetti:
O Zaman zor ve uzun cümlelerden korkar oldu ve basit ifadeler kullanmaya başladı.

Cümleleri basitlesince düşünceleride basitleşti.
Sonra ünlem işaretini kaybetti,
Alçak bir sesle ve ses tonunu degiştirmeden konuşmaya başladı.

Artık ne bir seye kızıyor nede bir şeye seviniyordu.
Hiç bir sey onda en ufak bir heyecan uyandırmıyordu.

Bir süre sonra soru işaretini kaybetti ve artık soru sormaz oldu.
Hiçbir sey onu ilgilendirmiyordu,ne evren,ne dünya,nede kendi evi umurundaydı.

Birkaç yıl sonra iki nokta üst üste işaretini kaybetti ve olayların nedenlerini
başkalarına açıklamaktan vazgeçti.

Ömrünün sonuna dogru elinde yanlız tırnak işaretleri kaldı.
Kendine özgü tek düşüncesi yoktu,
yanlız başkalarının düşüncelerini aktarıyordu .düşünceyi unuttu ve böylece son
noktaya ulaştı..

Hepinize iyi haftasonları .

Hiç yorum yok: