25 Temmuz 2010 Pazar

Çiftçi

bir zamanlar kötü geçen bir hasattan şikayet eden bir çiftçi vardı:
"Allah hava durumunu kontrol etmeme izin verse her şey daha iyi
olurdu."
Allah ona dedi ki: "Bir yıl boyunca havanın kontrolünü sana
bırakacağım. Ne istersen hemen yerine gelecek.

Zavallı adam çok mutlu oldu ve hemen dedi ki "şimdi güneş istiyorum"
ve güneş çıktı. Sonra dedi ki "şimdi yağmur yağsın" ve yağdı. Bir sene
boyunca önce güneş açtı ve sonra yağmur yağdı. Mahsül hiç bu kadar
bol, hiç bu kadar yemyeşil olmamıştı.

Sıra hasata geldi. Çiftçi buğdayı biçmeye koyuldu ama yüreğine indi.
Başakların içi bomboştu. Allah sordu: "Nasıl mahsülün?"

Adam şikayet etti: "Kötü efendim, çok kötü".

"Peki sen havayı kontrol etmedin mi? İstediğin her şey olmadı mı ?"
"Evet! Ben de işte bundan dolayı şaşkına döndüm. İstediğim güneşi ve
yağmuru elde ettim ama hiç mahsül yok."

"Peki hiç rüzgar, fırtına, kar ve buz istemedin mi? Bunlar havayı
temizleyip kökleri güçlü hale getiriyor. Mahsülün de içi doluyor. Hep
iyi havayla olur mu hiç? Elinde bu yüzden mahsül yok"

Hiç yorum yok: