20 Temmuz 2011 Çarşamba

İnsanlık halleri

Benim işim gücüm kendimi incelemek ;yapacak başka işim yok zaten.
Bakıyorum da öyle çürük taraflarım var ki söylemeye varmıyor dilim.
Sağlam oturaklı
neyim var ki ? Her an sendeleyip düşebilirim.Gözlerim bir şöyle
görüyor ,bir böyle
Açken başka insanım sanki,yemekten sonra başka.
Keyfim yerindeyse hava da güzelse kötü kişi değilim:Ama bir nasır
canımı yakmayagörsün,asık suratlı,aksi ,yanına yaklaşılmaz bir insan olurum.
Aynı atın yürüyüşü bir rahat gelir bana ,bir rahatsız:Aynı yolu bir uzun bulurum
bir kısa;aynı biçim bir hoşuma gider bir zıddıma.
Birgün her işe yatkınım,bir başka gün hiçbir şey gelmez elimden.
Bugün sevindiğim seye yarın üzülebilirim.
İçimde durmadan değişen ,ele avuca sığmayan bir sürü duygu.
Kara kara düşünceler,derken bir öfke;ağlamaklı haldeyken,birdenbire taşkın bir
sevinç.
Kitapları karıştırırken bakarım, dün içinde türlü güzellikler
bulduğum,okudukça coştuğum
bugün birşey demez olmuş bana:Eviririm çeviririm nafile o sayfalar
boşalmış ,yabancılaşmıştır artık benim
için.

Montaıgne / denemeler

Hiç yorum yok: