15 Şubat 2009 Pazar

DEVAM

bu bulunan incillere GNOSTİK(bilgi yoluyla kurtulus) adi verilmektedir.
bunlarMERYEM ,PHİLİP ,PETER,THOMAS,BARNABAS incilleridir.
bu inciller suan geçerli olan incille bayagı farklılık içermekte. ben bana
en enterasan gelen barnabas dan örnekler verecegim.
neden barnabas ı seçtin derseniz HZ MUHAMMED bahsetmektedir.




BARNABAS İNCİLİNDEN
kaleme alan kıbrıslı joses idi.barnabas isanın çok yakınında olup onun konusmalarını yazan havarisi olarak tanınır.bu incil son peygamberin
Muhammed son dinin islam olacağını bahseder.
bu incil teslis yani kutsal üçlemeyi reddeder.barnabas incili tarih boyunca
ortadan kaldırılmak iştenmiş,papa domarus tesadüfen eline geçen nishasını
kütüphanesinde saklamıştır.
günümüzde ingiliz müzesinde ve amerikan kütüphanesinde birer nüshası bulunmakta
ve muhafaza edilmektedir.


bölüm 36 dan bir kısım
tanrı nın istegine göre benden sonra gelecek olan tanrının elçisi haricinde bütün
peygamberler geldigi için ve ben onun yolunu hazırlayacagım için derim ki
o tanrının adaletinin sonsuz örneklerine benzer.



bölüm 44 den Muhammaedle ilgili bölümden

ne mutlu onu dünyaya getiren anaya:
onu gördügüme ve önünde egildigime inanın,hatta onu her resul görmüştür.
onun özünü görmek Tanrı nın peygamerlerine tanıdığı bir haktır.Ve onu gördügüm
zaman Muhammed Tanrı seninle olsun ve beni ayakkabı baglarını cözecek kadar
degerli kılsın.
çünkü unu yapabilirsem büyük bir peygamber ve tanrının kutsadığı biri olacagim.
ve böyle konuşan isa tanrıya tesekkurlerini sundu.



bölüm 47 den

İsa tanrıya dönerek ,benim canımı al Tanrım.
alem delirmiş beni nerdeyse tanrı diye çagıracaklar dedi ve agladı.





bölüm 82 den muhammedle ilgili kısımdan



ben kuşkusuz israilogularına kurtarıcı olarak gönderildim,fakat benden sonra tanrının tüm dünyaya gönderdigi mesih gelecek,tanrı dünyayı onun için yaratmıştır.




bölüm 145 den etkileyici bir bölüm.

tanrı yı arayanlar insanların sohbetinden kaçsınlar,çünkü musa sina dagında yanlızken kendini buldu.


ve bunun gibi sasırtıcı bir sürü bilgi yazmaktan yoruldum ,bilgi edinmek isteyenler
Seref mercan ın gnostik inciller kitabından faydalanabilirler.
benim yazdıklarım çok devede kulak kalıyor çünkü.

Hiç yorum yok: