22 Temmuz 2009 Çarşamba

kayserili işini bilir.)

padişahın biri: - 'Bana yalan söyleyebilene bir küpdolusu altınvereceğim! 'demiş. Yalancılar, hemen saraya koşuşturup başlamışlar yalana ;
1.Yalancı: - 'Bir kuş, aslanı kapıp yuvasına götürdü. 'Padişah: - 'Bunun neresi yalan?..'- 'Kuş kartaldır, arslan da kuzu kadar minik bir yavru. Kaptı mıgötürür tabii...!'
2.Yalancı: - 'Komşu ülkede bir eşeği kral yaptılar!..Padişah:-'Ülkenin kralı, pencereden bakınırken tacı nı düşürmüş. Taç dapencerenin altındaki eşeğin başına geçmiş. Taç kimin kafasındaysa, kral o'dur tabii!..'
3.Yalancı: - 'Padişahım, ben gökyüzüne bir ok attım. Altı ay sonra geri döndü!' Padişah:- 'Senin ok bir ağacın üstüne düşmüştür. Ağaç, sonbaharda yapraklarınıdökünce, takılacak yer bulamayıp yere inmiştir.'Böylece padişah, her yalana gerçek bir bahane bulmuş ve kimse padişaha bu yalandır dedirtememiş.
Ama bir gün : BİR KAYSERİ'Lİ gelmiş; - 'Padişahım, sen benim babamdan borç olarak bir küp dolusu altın almıştın. Şimdi geri almaya geldim.Yalandır dersen ödülümü ver. Yalan değil dersen borcunu öde!..'

Hiç yorum yok: