19 Mayıs 2010 Çarşamba

Eşek deyip geçmeyin.

Her ne kadar insanoğlu türlü akılsızlıkları
eşşeklikle nitelendirse de en güzel gözlere sahip bu...
sevimli
hayvan, yerine göre çoğu insandan daha akıllıdır...
Örneğin 'Eşek, iyi
bir yol mühendisidir.
Yokuşları en fazla % 7 eğimle ve kısa
mesafelerde virajlar alarak çıkar.
bu bilimsel olarak ıspatlanmış
% 7 Hani bu konuda çoğumuzun bildiği meşhur bir Anadolu
fıkrası vardır:
1950'li yıllarda Amerikalı mühendisler gelmiş
Türkiye'ye.
Bir kısım imar çalışmalarına rehberlik ediyorlarmış. O
zamanlarda yol güzergâhını belirleyecek alet yok, eleman yok.
Nafı'a
mühendisleri eşeği yokuşa sürüyorlar, arkasından elemanlar şeritmetre
çekiyor ve eşeğin ayak izlerine kazık çakıp istikamet belirliyorlarmış
. Bunu gören Amerikalı mühendis, pratiği kavrayamamış ve sormuş:
- Ne
yapıyorlar böyle?
Rampada yolun güzergâhını belirliyorlar.
- Nasıl
yani, anlayamadım?
- Eşek % 7 eğimin üstüne çıkmaz, biz de eşeğin
izinde kazık çakıp rampada yol güzergâhı belirliyoruz demişler.
Amerikalı katılarak gülmeye başlamış.
Yatışınca da sormuş:
- Peki,
eşek bulamayınca ne yapıyorsunuz?
Yetkili bozgun... Cevap vermiş: -
Amerika'dan mühendis getirtiyoruz.
Eşek iyi bir kılavuzdur:
Gittiği bir yolu hiç unutmaz ve o yoldan şaşmaz.
Bu nedenle deve veya
katır kervanlarının önüne daha önce bu yoldan gitmiş bir eşeği kılavuz
olarak koyarlarmış.
Evet, eşek akıllıdır... düştüğü çamura bir
daha, asla düşmez. "Eşşek bir defa çamura düşer!"
Deyimi bundandır.
Biz
eşek miyiz diye düşündüm, genele vurursak o kadar bile olamamışız,
çamurdan çıkamıyoruz..

bunca yıldır siyasette sevilmemis , seçimlerde 100/18 oy aldığında
bile bunu bşarı addeden,
CHP nin önünü tıkayıp koltuk sevdasından vazgeçmeyen,
böyle beceriksiz bir lidere halen yalakalık yapanları
gördükçe pes diyorum......koyveriyorum..
Umarım kılıçdaroğlu şeçilecek ve Türk siyaseti
Baykal faciasından kurtulacaktır......

2 yorum:

Unknown dedi ki...

usta acınacak halimize gülüyoruz misali beni çok güldürdün mükemmel bir yazı.aslında bana soracak olsalardı.chp nin başına
cihaner gibi kendini kanıtlamış
bir adamı getirirdim.çünkü neyle
mücadele ettiğini,başına neyin
gelebileceğini bildiği halde
kendini bu ülke için feda eden
arı kovanına çomak sokan bir insanı getirirdim.ve ona inanırdım
ama şimdi kılıçdaroğluna güvenmekten başka bir şansımız yok.

Hatsumomo dedi ki...

Valla ustam !
Kılıçdaroğlu 'nu izleyip göreceğiz.
Henüz konuşmak için erken,lakin
herhalükarda Baykal'dan iyi olacaktır
diye umuyorum :)