24 Mayıs 2011 Salı

Hangi hızda okuyabiliyorsunuz ?

Yirminci yüzyılda ilim ve teknolojide büyük gelişmeler oldu. Yirminci
yüzyılın ikinci yarısından sonra da bilgisayar hayatın her safhasında
devreye girdi.
Bilgi çağı ve bilgi toplumu kavramı ortaya çıktı. Bilgi toplumu
oluşturmanın yolu da, okumaktan geçiyordu.
Yapılan araştırmalarda bilginin en az yüzde sekseninin okuyarak elde
ettigi tespit ediliyordu. Çok okumak için buna bir çare bulmak
lazımdı.
Bu da hızlı okuma tekniklerini geliştirmekte bulundu.

Amerika ve İngiltere'de üniversiteye kadar, öğrenimin her safhasında
kurslar açıldı. Öğrenciler, iş adamları, yöneticiler, politikacılar bu
kurslara devam etmeye başladılar.
Böylece batıda hızlı okuma yaygın hale geldi. Türkiyede hızlı okuma
olayı çok yenidir.

NE KADAR OKURUZ?

Çoğumuz dakikada 150-200 kelime okuruz. 200-300 kelime okuyanlar hızlı
okuyor sayılır. Dakikada 120 kelime okuyan üniversite mezunu insanlar
gördüm.
Şimdi hızlı okuma teknikleri sayesinde dakikada 500-600 kelime
okunabilmektedir. Bunu 1000 kelimenin üzerine çıkaranlar vardIr.
Amerika Cumhurbaşkanlarından Kenedi'nin dakikada 2000 kelime okuduğu söylenir.

NEDEN YAVAŞ OKUNUR?

Yavaş okumamızın nedeni bir takım kötü alışkanlıklarımız yüzündendir.
Nedir bu kötü alışkanlıklarımız?

1-Gözümüz idmansızdır.
2-Kelimeleri tek tek okuruz.
3-Okuduğumuzu anlayamadığımız endişesiyle gereksiz tekrarlara başvururuz.
4-Okuduğumuz şeylerde ayrıntılara dalarız.
5-Okuduğumuz esere kendimizi veremeyişimiz yani konsantre olamayışımız.
6-Konuyu daha iyi anlamamız için yavaş okumak gerektiği inancında oluşumuz.

Bu ve buna benzer nedenler, kötü okuma alışkanlıklarımızdan bazılarıdır.
Patolojik bir kusur da yavaş okuma nedenidir. Bu takdirde bir göz
doktoruna gitmek gerekir.

KENDİMİZİ KONTROL EDELİM:

Eğer dakikada

200'ün altında okuyorsak zayıf,
250 civarında okuyorsak orta,
300-500 arasında okuyorsak iyice,
700-800 arasında okuyorsak çok iyi
1000'in üzerinde okuyorsak fevkalade okuyoruz demektir.

( Kendimi 3 defa test ettim 250 gibi )

1 yorum:

ugur dedi ki...

Bize şlkokulda kelimeler tam olarak söylenmiyorsa okuma sayılmaz diye öğretmişlerdi.. Öyle olmadığın, anlamanın daha önemli olduğunu sonra zorla da olsa kabul ettim.