16 Aralık 2009 Çarşamba

BİLİNÇ ÜZERİNE.

Yüksek bilinç nedir sorularına bir çok yorum var elbet..
simdi bunun örneklerinden birini varolmanın gücü adlı kitaptan
Eckhart Tolle nin bizzat yaşadığı bir olayı kitabından aktarıyorum.

70 yılların sonunda Cambride üniversitesinde her gün bir kaç arkadaşımla yemek yerdim.
Bazen yakınımdaki masalardan birinde tekerlekli sandalyeye mahkum bir adam otururdu
ve yanında 3 5 kişi otururdu.
Bir gün tam karşımdaki masaya oturdunda ,elimde olmadan yüzüne baktım ve gördüğüm şey
karsısında çok sasırdım.
Adamın bütün vücudu felçli gibi duruyordu
vücudu çok zayıftı ve başı sürekli öne eğik duruyordu.
Yanındaki insanlardan biri dikkatle ağzına yemeğini koyuyordu,büyük bir kısmı
tekrar dışarı dökülüyor başka bir adamın tutttuğu bir tabağa düşüyordu.
Felçli adam anlasılmaz sesler çıkartıyor ve yanındakilerden biri kulagını
onun ağzına yaklaştırıp inanılmaz bir şekilde dediklerini anlayarak
diğerlerine tercüme ediyordu.
Daha sonra arkadaşıma kim olduğunu sordugumda:
Bir matematik pröfösörü olduğunu etrafındakilerinde öğrencileri olduğunu
zaman içinde vücuduna yayılan bir sinir hastalığı olduğunu yaklaşık 5 ay
ömrü olduğunu söyledi.
Bir kaç hafta sonra ben binadan çıkarken adamın elektrikli sandalyesiyle geçebilmesi
için kapıyı tuttuğum sırada göz göze geldik.
Adamın bakışlarındaki netliği görünce bir kez daha sasırdım
hiç mutsuz bir insan gözlerine benzemiyordu.
Direnmekten vazgeçtiğini hemen anlamıştım,tam bir teslimiyet halinde yaşıyordu.
Yıllar sonra son derece saygın uluslar arası bir derginin kapağında resmini görünce
çok sasırdım.
bunca yıldır yaşaması bir yana,dünyanın en ünlü fizikçisi olmuştu ve o adam Stephen Hawkingti....

Hiç yorum yok: