1 Ekim 2010 Cuma

Babadan oğula

Toplantıya gideceğim.Baktım genç kalma
ihtimalim var,bindim bir taksiye,muhabbetçi bir arkadaş.O anlatıyor
ben dinliyorum.Tam işyerinin önüne geldik.Ankara'da
Bakanlıklar.Diyelim ki. taksi parası 9.75 TL tuttu,ben 10 TL
uzattım.Hani hepimizin yaşadığı sahne vardır ya,taksici üstünü
arıyormuş gibi yapar,siz de para üstünü alabılmek için bir ayak
dışarda,inmemek için debelenirsiniz.Tam o sahne olacak.Şoför,para üstü
varmı diye aranmaya başladı.
"Üstü kalsın kardeşim"dedim.
Döndü bana doğru
"Vaktin varmı ağabey ?" dedi.
"Evet" dedim (tek ayağım hala dışarda)
Dörtlülere bastı,trafik dört şerit akıyor,indi araçtan.Önde
bir büfe var.Gitti oraya,bir şeyler konuşup geldi.Bana 25 Krş
uzattı.Belli ki para bozdurmuş.
"Birader" dedim,"9.75 değil,10.50 yazssa istermiydin 50 krş.benden?"
-Ne alacağım ağabey 50 krş.u
-Peki niye gittin 25 krş.için o kadar uğraştın.üstü kalsın demiştim.
Döndü bana,attı kolunu arkaya :
-Vaktin varmı ağabey
-Var
-Çek kapıyı o zaman
Muhabbetçi bir taksici ile karşı karşıyayız.
5 dk.konuştuk.İngiltere'de profösüründen,bilmem kiminden
eğitimler aldım.O taksicinin 5 dk.da öğrettiklerini,ingiliz hocalar
haftalarca verdikleri derslerde öğretemediler.
Ağabey biz Keçiören'de 5 kardeşiz.Babam rençberdi benim,günlük
yevmiyeye giderdi;artık inşaat falan bulursa çalışır gelir,o gün iş
bulamamışsa,biz eve gelişinden,yüzünden anlardık. Durumumuz hiç iyi
olmadı. Akşam yer sofrasında yemek yerdik.Yemek bitince babam
bize"Durun kalkmayın" derdi.Önce dua ederdik sonra babam bize sofrada
konuşma yapardı.
"Aha" dedim,"Bizim meslek",seminerci.
- Ne anlatırdı baban

- Hayattta nasıl başarılı olunur ?

O gün inşaata çağırmazlarsa eve para getiremiyor,sonra
çocuklara hayatta başarı teknikleri anlatıyor.
-Babam işe gidince büyük ağabeyimiz onu taklit
ederdi,delik bir çorapla pantalonun ceplerini çıkarır,dört kardeşi
karşısına alıp "Dürüst olun,evinize haram lokma sokmayın" diye
anlatırken ,biz de gülerdik. Annem kızardı,"Babanızla alay etmeyin.O,
hem dürüst hem de çalışkandır" derdi. Yan evde iki kardeiş var,onların
babası zengin. Babaları birahane işletiyor,ama adamda her numara
vardı,kumar falan oynatırdı.Bizim yeni hiç bir şeyimiz olmadı,hep o
ikisinin eskilerini kullandık.O amca mahalleden geçerken biz 5 kardeş
ayağa kalkardık,çünkü bize bahşiş verirdi.Babam eve gelince ayağa
kalkmazdık. Çünkü hediye,para falan hak getire.Ağabey biz babamı
kaybettik. Altı ay içinde yandaki baba da öldü.yandaki baba iki çocuğa
5 katlı bir apartıman,işleyen birahane,dövizler ve araziler bıraktı.
Bizim baba ne bıraktıbiliyormusunuz ?
-Ne bıraktı ?
-Bakkal veresiyesi ve konuşmalarını bıraktı : "Evladım
işinizi dürüst yapın,hakkınız olmayan parayı almayın..."falan filan.
Ağabey aradan 15 yıl geçti,diğer 2 kardeş cezaevindeler,ne ev kaldı ne
birahane. Ailesi dağıldı.
Biz 5 kardeş,beşimizin Keçiören de taksi durağında birer
taksisi var hepimizin birer ailesi,çoluk çocuğu,hepimizin birer
dairesi var. Geçenlerde büyük ağabeyimiz bizi topladı ve dedi ki :
"Asıl mirası bizim baba bırakmış."
Hepimiz ağladık. 5 kardeş taksiciliğe başladığımızdan
beri,taksimetrenin yazmadığı 10 krş.u evimize sokmadık.Her şeyimiz var
Allah'a şükür.
Çok duygulandım,veda ettim,tam ineceğim :
-Dur ağabey,asıl bomba şimdi.
-Nedir bomban ?
-Nerede oturuyoruz biliyormusun ? O iki kardeşin
oturduğu 5 katlı apartmanı biz aldık. 5 kardeş orada oturuyoruz.

Evladınıza ne araba bırakırsınız,ne ev, ne de başka bir
miras. Evlada sadece değer kavramları bırakırsınız. Bakın iki baba da
evlatlarına değer kavramları bırakmışlar.



A.Şerif İZGÖREN'in kitabından

8 yorum:

Efsa dedi ki...

Aklıma Yaprak Dökümü geldi. Temiz bir isim üzerine bu kadar olay oldu dizide...

Hatsumomo dedi ki...

İzlemiyorum ama,o kadar kısa bir roman nasıl bu kadar uzadı bilmiyorum.

filiz dedi ki...

babacığımıza ve anneciğimize hörmetlerimle...

Hatsumomo dedi ki...

Çok değerli bir mirasımız olduğunu biliyorum.......Allah onları başımızdan eksik etmesin :=)

Hatsumomo dedi ki...

sevgili kardeşim yazmayı unuttum PPP

filiz dedi ki...

alınmıştım zaten, eklediğin isaabet oldu :))

Elif Gizem dedi ki...

Böyle hikayeleri genelde duymuşluğum okumuşluğum vardır. Ama sen hep benim bilmediğim şeyleri paylaşıyorsun. İyi de ediyorsun:) Ellerine sağlık...

Hatsumomo dedi ki...

Bilmediklerinin denk gelmesine sevindim :=)
Masalcı teyze olma yolunda ilerliyorum ppp